סוגי אבחונים

מהו אבחון פסיכודידקטי?

הסיבות בגינן ילדים חווים קשיים לימודיים הן רבות ומגוונות. אבחון פסיכו דידקטי הוא אבחון כולל המשלב את התחום הפסיכולוגי והתחום הדידקטי, ומטרתו לתת תמונת מצב אודות אופי הקשיים של הילד, ולא פחות חשוב- יכולותיו וחוזקותיו: הערכה פסיכולוגית כוללת הערכת היכולות השכליות והערכת היכולות הרגשיות. הערכה דידקטית מתייחסת ליכולות קוגניטיביות כגון: זיכרון, יכולות קשב, התארגנות, וכן יכולות לימודיות כגון: קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב ובעל פה. הנתונים הרבים הנאספים במהלך האבחון מאפשרים בהמשך בניית תוכנית המותאמת לצרכיו של הילד. לרוב תוכנית כזו כוללת המלצות לביה"ס, המלצות להתאמות במבחנים במידת הצורך, והמלצות להורים.

מהו אבחון קשב?

כל אדם יכול לחוות בתקופה מסוימת בחייו מצב בו הוא אינו מרוכז ומתקשה לקלוט ולהפנים מידע מהסביבה. הסיבות לכך רבות ומגוונות: שינויים באורח החיים, לחץ בעבודה, מצב כלכלי, חרדה, בעיות במשפחה. הסיבות לקשיים לימודיים וקשיי ריכוז אצל ילדים, גם הן רבות, ובחלק מהמקרים, הסיבה לכך היא קיומה של הפרעת קשב וריכוז. מטרת האבחון לזהות את הגורמים השונים המפריעים לתפקוד הילד, ובהתאם לבנות תכנית טיפולית התואמת את צרכיו.

האבחון כולל שיחה עם ההורים והילד, בה נלקח רקע התפתחותי מעמיק, מילוי שאלונים ע"י הילד, ההורים ומערכת החינוך, מבדק ממוחשב (MOXO) ומבחנים נוספים, בהתאם לצורך ולהתרשמות הקלינית.

דילוג לתוכן