דברים ששכבות הביניים קונות שגם אנשים עשירים לעולם לא יגעו בהם

Adina Friedmann

רבים מתפיסת העולם שלנו מושפעים מהדברים שאחרים קונים, במיוחד כשמדובר בשכבות הביניים שמנסות להדגיש את מעמדן החברתי על ידי רכישות שמצטיירות כמפוארות או יוקרתיות. לעומת זאת, אנשים עשירים באמת בדרך כלל מאמצים גישה שקטה וללא מתם. נבחן את הדברים ששכבות הביניים קונות מתוך תחושת הצלחה, שאותם אנשים עשירים לעולם לא ייגעו בהם, ולעתים קרובות לא מבינים מדוע.

מסרים כוזבים מאחורי רכישות

שכבות הביניים פעמים רבות רצות אחרי מותגים נוצצים כדי להציג את הצלחתן החברתית והכלכלית. רוכשים פריטים מכובדים כדי להרגיש שהם משתייכים לקבוצה מסוימת. מהשקפת עולם זו, השאיפה היא להפגין עושר ותכונה, בייחוד כאשר בחירות הקנייה לא תמיד משקפות השקפת עולם פנימית אמיתית. המוסדות החיים באחוזה או ברכישת רכב יוקרה הם סימנים העשויים להצביע על עושר, אך אלה פעמים רבות אינם משקפים את הקיום האמיתי.

בגד עם לוגו בכל מקום

אחד הדברים המובהקים שניתן לראות המון אצל משפחות מהשכבות הביניים הוא שמלות או חולצות עם הלוגו של המותג מודגש על המוצר. זה כמו לחפש אישור להצלחה דרך בגדים. המיומנות היא שילוב בין תדמית לסטטוס, כאשר המחשבה היא שכל הלוגו יהיה מרשים ויסמן את מעמדו של האדם. אנשי עסקים הצליחים לא תמיד רואים את זה ככה. הם בדרך כלל יעדיפו בגדים באיכות גבוהה אך ללא הדפסים בולטים, ומעדיפים לבטא את עצמם בדרכים אחרות.

רכב מדוגם ולא מציאותי

כעת, כשאנחנו חושבים על רכבים, זה ברור שלרבים מהשכבות הביניים יש העדפה לרכישת רכבי SUV מפוארים עם טכנולוגיה מתקדמת ואביזרים הרבה. לעודף השנאות יש משמעות הרבה מעבר לפונקציות הפרקטיות: לעיתים מדובר בצורך להתרשם. אנשים עשירים לעומת זאת, לא תמיד ישקיעו ברכבים יוקרתיים כאשר העדפתם עשויה להיות על דגמים פשוטים אך אמינים.

רהיטים תואמים שמוסיפים לחץ

כאשר משפחות בבעלותן בית גדול רוכשות רהיטים, לעיתים קרובות עשויות להרגיש חובת השקעה ברהיטים שמגיעים כסטים מאותו המותג, לדוגמה מערכות אוכל יוקרתיות עם שתיים עשרה כיסאות תואמים. מעניין הוא, שאותן משפחות עשירות יקבעו לרוב את ביתן עם פריטים שנאספו במהלך הזמן, שמסווגים בין פריטי עתיקות ומודרני, כך שביתם לא ייראה כמודל קיטש שיצא משלט.

אם גדלת בשנות ה-70, שבעה דברים מהעבר הללו יחזירו לך חיוך

מנויי ספורט מיותרים

עוד תופעה רווחת היא רכישת מנויים למועדוני ספורט, אלו אשר לעיתים קרובות הרחיש שכר דירה מבלי שהרגישו את ההנאה האמיתית של החוויה. בני המעמד הגבוה לעומת זאת, ישקלו חברות אך מתוך רצון להשתתף בפעילויות המקשרות לרשתות חברתיות אמנותיות או פשוט להדגיש את התחביב שלהם.

מערכות אבטחה שיש להן בעיקר משמעות סמלית

בבתים מסוימים ניתן לראות מערכות אבטחה מדוגמות, עם מצלמות ומערכות אזעקה רבות אך לעיתים מדובר יותר בצורך לאותת לסביבה שהנכס "חשוב" לעומת הרעיון האמיתי של אבטחה פרטית באמת. אנשים עשירים דואגים לאבטחה, אך בצורה דיסקרטית הרבה יותר – עם מאבטחים במעילים וללא מדבקות בעדויות.

קניות יוקרתיות לסגנון חיים כוזב

בעקבות רצון להיחשב כמצליחים, לפעמים תמצאו דברים בעייתיים כמו מכשירים קולינריים יוקרתיים שמקשטים את המטבח, אך נשארים ללא שימוש. למי שלא מבשל בצורה פעילה, הקנייה הזו עשויה להיות נטולת משמעות אמיתית. פעמים רבות המוטיבציה לקנות מוצרים כאלה נשאה רק את החזות ולא את הכוונה האמיתית של הנאה ונדיבה, דבר שאנשים עשירים נמנעים ממנו.

רהיטים או תכשיטים שהובטחו כאוצרות עתידיים

יותר משפחות מרבות לברוח לרכישת תכשיטים או רהיטים שמוכר ככאלה שכולם עשויים לירש, אך הפריטים שרבים רוכשים הם כלל לא עתיקים, כך שהשווי שלהם ממילא מתערער. אנשי המעמד הגבוה משקיעים בפריטים אמיתיים, בלעדיים ובעלי ערך, שבעצם עשויים להחזיק את ערך הזמן.

מסיבות מפנקות ללא הטבעה מיותרת

בסופו של דבר, משפחות מהשכבות הביניים מארגנות מסיבות כמו ימי הולדת בשירותים מפוארים, שמטרתן, לרוב, להראות לשכנה מהן היכולות וההצלחות. אנשים עשירים לעומת זאת מעדיפים מפגשי חברים אינטימיים או באירועים שידברו על אומניות והנאה, ולא על הפקות מפוארות.

Photo of author
אני עדינה, עיתונאית בת 47 עם תשוקה עמוקה לפסיכולוגיה וטיפוח קשרים אנושיים יפים. באמצעות עבודתי, אני חוקר את המורכבויות של התנהגות אנושית ומערכות יחסים, במטרה לעורר השראה וליידע את הקהל שלי. ברוכים הבאים לעולם שלי!

2 מחשבות על “דברים ששכבות הביניים קונות שגם אנשים עשירים לעולם לא יגעו בהם”

  1. מעניין לראות איך שכבות הביניים מנסות להדגיש את מעמדן דרך רכישות, בהחלט זה מעורר שאלות על תפיסת הצלחה. החשיבה על מה שמצטייר כמפואר יכולה להוביל לתובנות חדשות על ערכים אמיתיים בחיים.

  2. כמה נכון! המאמר מדגיש בצורה מצוינת את ההבדל בתפיסות רכישה בין שכבות שונות באוכלוסייה. זה משקף את הערכים והעדיפויות שחשוב לנו לפתח.

סגור לתגובות.

בית » חֲדָשׁוֹת » דברים ששכבות הביניים קונות שגם אנשים עשירים לעולם לא יגעו בהם