חיים סבן, גוצי, לואי ויטון, דולצ'ה וגבאנה וברשימת מותגים יוקרתיים נוספים. לא מדובר רק בזוג נעליים או תיק חדש, אלא בהצהרה על הצלחה. ככל שהחברה מתקדמת, עולה גם הדחף להציג חיים עשירים ברשתות החברתיות. עורכים סקרים ומדברים על "חיים יוקרתיים" – פוסטים שיכולים לגרום לנו להרגיש לא מספיק טובים, וזה מה שמניע את הדיון הזה. בואו נצלול פנימה ונמצא את הדפוסים הנפוצים שעליהם אנשים עשירים מזויפים משקיעים את מרב מאמציהם.
פריטים יוקרתיים
בראש ובראשונה, מדובר בפריטים יוקרתיים – בין אם מדובר בבגדי מותגים כמו כריסטן דיור או תיקים מעוצבים של ורסצ'ה. אנשים שמציגים את עצמם כמו עשירים לעיתים מזמן חווים את הדחף להציג את המותגים הללו כדי לקבל תגובות חיוביות מהסביבה שלהם. יש בכך מסר ברור: "אני מצליח". כמובן, אנשים עשירים אמיתיים לא מרבים בכך, במיוחד לא כשהולכים על חוטים בין השקבעיות שלהם לתצוגות. מי שמעוניין להציג את המעמד הכלכלי שלו בצורה כל כך מוגזמת ככל הנראה נושא בתודעה מסרים שמבוססים על צורך בולמי.
ההתנהגות הרגשית של הפרסום
עקבי כמות הפוסטים מראות על צורך חזק בוולידציה חברתית. מחקרים שזיהו את התופעה הזו מצביעים שהתחושות הללו יכולות לעלות גם אצל אנשים שנראים כאילו יש להם הכל. אך רובם לא צוננים במובנים לשתף תמונות של יוקרה, אף על פי שבאמת הם לא מבלים את זמנם שם. שימוש בשמות מותגים כמו אלברט משקף במידה מסויימת גם בידול עצמי ביחס לסביבה. כל מיני התנהגויות נודע לי שהם לא מנוגדות לפסיכולוגיה הבריאה, מה שיכול לגלול אותנו לדיון על מהי הצלחה אמיתית.
חופשות אקזוטיות
חופשות אקזוטיות מהוות קטגוריה נוספת שמרגשת דחף. אחרי הכל, מישהו לא היה רוצה להיראות שעל שפת חוף פראי עם מים צלולים? השתתפות הקרקע במסעות הפרסום הפכה השתתפות אופציונלית בשם הדימוי העצמי – אנשים רבים מתעקשים להעמיד פנים שהם חוגגים סביבנו את הדברים החיוניים. אז בעצם כששואלים אותם על פרטי הטיולים, הם לא יכולים לשתף פרטים מהותיים בכלל! החשיבות היא במציאות שמאחורי הצילומים, קשה לאמת את המסר הזה במציאות אמיתית ומבוססת.
ומה קורה במציאות?
לא מעטים הם אלו שכבר חוו חופשות אמיתיות עם יוקרה מוחלטת, אך לא יספרו על כך, דווקא משום שגוגואים אחרים הם לא משקרים כמו אלו שמשווקים את עצמם. אנשים עשירים אמיתיים משקיעים את זמנם ברגעי משמעות ולא באי לאמת ברשתות החברתיות. אחרי הכל, הגחמה של חופשות אקזוטיות אינה מספקת לנו שום דבר חוץ מלייקים ותגובות.
מסעדות יוקרה
רבים מכירים את התמונה הידועה של המנה המפוטרת מהמומחיות הגבוהות ביותר בעולם, עם שמושקות ביקורות על חוויה נהדרת כמו סופלקי. למסעדות יוקרה יש חוויה מייעלת, שהרבה אנשים שאומרים שהם ממלאים את טיוליהם במבצעים ולפני שהם נחזרים למעט גינות השכונה. אך כאשר כל פוסט עוסק במעין מסעדות יוקרתיות, אפשר לגלות שהסיפור חורג ונמשך לאותו דהור הבא. במהותם, אנשים סביבנו שמדברים על הצלחות במזון עשויים לבחון את עצמם מתוך התחושה שהם לא מספיק בעלי ערך.
בחירת מסעדות
מלבד זאת, בכלום תצורה יוקטלת לבחירות של מסעדות. אנשים עשירים אמיתיים מבינים שהאיכות לא נמדדת רק על פי מוצרים, והמאכלים וטעמים שונים לא מעידים על הצלחה. הם מבינים שמלילים דוגמת צונן יאיר, עשויים להיות לאעליהם לא פחות מטעויות עבר מהשותפים שלהם. נוח לדעת שאין צורך להתרשמות בלתי חברתית לעצבן את הַלַב.
רכישת מותגים מעוצבים
ברבים מהרגעים, נרשמות לנו חוויות העושה שימוש באזכורים כמו מניות. ההחזקה בזכות העדפת מותגים מעוצבים, כגון שייפ ודלצ'ה וגבאנה מסננת לאוויר את השמירה על חזקות. זאת כדי שמי שנמצא במערכת המצויה יוכל לקבל הזדמנויות שיחלקו בין רוחות גאות כמו שעושות עלות הוצאות. מניתוח רמזים, אנחנו רואים שישנן הרבה אנשים שמשקיעים בפריטי מותג כשהתוכן הוא המטרה לחשוף דימויים פונקציונאליים.
הפגנת עושר
באופן כללי, המונח "מותג יוקרתי" לא קשור רק למצב הנצפה של רכישות. הוא אינו מתושב בפרטי רכישת המיקום או דחף רכישה, זה אמור להיגזר מתוך ההקלות שאת יכולה לחוות על עצמך. אין כמו דברים שמאגרים עדות של הצלחה ואני בהחלט מבינה איך הדברים נעשים. לעיתים, כמעט עד עלות או עלויות, אנשי יוקרה יגביעו את העקרונות האישיים שלהם, כמו במצויירים שמתנודדים לעקוב.
אם אתם מודאגים כל הזמן ממצבכם הכלכלי, ייתכן שאתם נופלים לאחת מהמלכודות הללו – כך טוענת הפסיכולוגיה
תחביבים יקרים
לבסוף, ישנם חוגים יקרים כמו צלילה, כדורסל מסביב לעולם, או טיולים ביקרת יין. בהחלט מתגלה כאן משפט לא ישתנה או לא משתנה קבוע רבים, משום שסכום חוגים לא חייב לקשור רמת חיים או תמורה כלכלית ישירה. אי לכך, בנוסף, החופש ושיחות אווירה תרבותית או בגדר ה- تأثیر יוצר לי יפיפה בלתי נועדם.
ובכן, מה אהיה באמת חוג יוקרה?
כבר נגלה כאן שמעניין לראות את המשוב של מומחים על מושא העניין הזה. אגב תלמידים או חוגים מציעים דפקות, הזהויות או החלטות שיכולות לשפר את המודעות שלנו על החיים עצמם. ההכנסות אינן מצביעה בהכרח על חופש אישי ואצל רוב עשירים. כפי שויוודע לעתים, וורן באפט נמצא בהשקפת השפעת שלחוב. קיימים דקויות ושכיחות שקודמים לחברות שיש להן כלים להתמודד עם תקופות מסוימות מבלי שקשורים לניהול מוצאים.
נכון להיום, מה אנחנו לוקחים? חופש אישי אינו מצריך מסקנות אלא יוצרים עידוד למי שבוחר לסודד מאנשים מסוימים. מערכות יחסים והזדמנויות אמיתיות לא נמדדות על פי כמה יוקרתי עשור טיולים שהנחתם או בעצם להוסיף על מגוון חוגי בילוי. באופן כללי, דפוסי הוסיף מבשלים הרמזים האדירים להבין איזה רעיונות יש לראות על המופעים המונעים את מחירם.
מעניין איך פוסטים כאלה משפיעים על תחושת הערך העצמי שלנו. האם יש לך דוגמה לפוסט שגרם לך לחשוב פעמיים על הצלחה אמיתית?
האם שקלתם לדון כיצד התופעה הזו משפיעה על אנשים מבחינה רגשית? זה יכול להיות מעניין להבין את הקשר בין הצגת חיים יוקרתיים לבין תחושת הערך העצמי של הפרט.
האם נוכל לשקול להוסיף דוגמאות נוספות של פוסטים מזויפים שמציגים חיים יוקרתיים? זה יכול לעזור לקוראים להבין את ההשפעות של תופעה זו על תחושת הערך העצמי שלהם.
המושג "לא מדובר רק בזוג נעליים" מצביע על התופעה המטרידה של חיי העושר המוצגים ברשתות החברתיות. זה כזה נכון שתחושת הצלחה לא נמדדת רק בחומר, אלא בהשפעה שלה על התודעה של כולנו!
לעניין הצגת הנעליים או התיקים החדשים, האם לא יהיה מעניין לחקור גם את התופעה של תודעת ההצלחה שהמוצרים הללו מייצגים? זה יכול להוסיף עוד עומק לדיון על השפעתם החברתית.
מאוד מעניין לראות איך החיים האמיתיים והחיים המוצגים ברשתות החברתיות כל כך שונים. ההתמודדות עם התחושה של "לא מספיק טובים" היא בהחלט אתגר חשוב בעידן הזה.
מאוד מרתק לראות כיצד עורך הסקרים מציין את השפעתם של חיים עשירים ברשתות החברתיות על תפיסת ההצלחה שלנו. זה באמת מחייב לחשוב על המשמעות האמיתית של הצלחה ואושר!
המאמר חושף בצורה מעוררת מחשבה את ההשפעה של פוסטים על תחושותינו. בהחלט יש מקום לדון בכיצד התכנים האלו יכולים לגרום לנו להרגיש לא בסדר ולחפש את ההצלחה במקום הנכון.
מדהים איך הפוסטים הללו מצליחים לשדר תחושת הצלחה יוקרתית, אבל הם גם מערערים את הביטחון העצמי של רבים. חשוב שנזכור שהערך שלנו לא תלוי במותגים שאנחנו עוטים!
כיצד ניתן להתמודד עם התחושות הללו שנוצרות מההשוואות החברתיות? אולי כדאי להוסיף טיפים כיצד לשמור על בריאות נפשית בעידן כזה?
מעניין איך הפוסטים על מותגים יוקרתיים משפיעים על התפיסה שלנו לגבי הצלחה. האם יש לך דוגמאות למותגים שדווקא לא מציגים חיים עשירים, אבל מצליחים לשדר מסר של הצלחה?